___ غرائب :
حالة من الجدل أثارتها الفنانة شيرين عبد الوهاب الساعات الماضية، بعد تداول مقطع فيديو لها من حفل زفاف عمرو يوسف وكندة علوش، وهي تهاجم عمرو دياب بشكل غير مباشر قائلة : "مصر مفيهاش غير تامر وحماقي.. والتاني راحت عليه كبر خلاص".
تصريح شيرين أثار موجة من الغضب ليس فقط من جمهور عمرو دياب ولكن من جانب بعض الفنانين وأبرزهم عمرو مصطفى، والذي كتب من خلال صفحته على فايسبوك: "في نوعين من الفنانين في الدنيا  … الاول بينجح له عمل او اتنين او ثلاثه علي الأكثر وبيقول ((انا)) ويقل أدبه علي الأكبر منه وده لانه فاضي  …الثاني بيفضل ناجح ٣٠ سنه متتالية وبيقول انا مهما كبرت صغير … الاول ده بيروح المزبله بعد خمس الي عشر سنوات .. الثاني ده بيظل التاريخ يذكره حتي بعد موته".
أما الفنانة شذى، والتي تعد صديقة مقربة من عمرو دياب نفشرت صورة له من خلال حسابها على فيسبوك، وعلقت قائلة: " بحبك أنا ..عمرو دياب ...لو محترمناش اللي أكبر مننا في السن  في الخبره ..ومقدرناش قيمه كل فنان مجتهد وناجح يبقى إحنا معندناش أصل الفن أخلاق قبل لما يكون شهرة مش مقبول فنانين مصريين يخبطوا في بعض الأخلاق أولآ الإستمرارية مش بالساهل".
اما نجم آراب أيدول أحمد جمال فكتب من خلال صفحته على فايسبوك: "اتربينا على احترام الكبير علشان لما نكبر يحترمنا الجيل اللي جاي بعدنا.. عمر الفن ما كان طولة لسان و رقم 1 الناس هي اللي بتختاره مش هو اللي بيشاور على نفسه"

0 التعليقات:

Post a Comment